Spinder Falcon 3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Spinder Falcon 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

G Huizinga 18-04-2012
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Wij hebben deze fietsendrager twee jaar terug gekocht.
Wij hadden veel voor onderzoek gedaan en dachten dat dit de beste foetsendrager was voor 3 fietsen.
Maar dat was niet het geval.
De fietsendrager inclusief 3 fietsen is gewoon van onze auto afgevallen. Wat waren wij blij dat dit niet op de snelweg was gebeurd, want dan waren er zeker gewonden gevallen. Dit was trouwens de tweede keer dat we de fietsendrager gebruikte, dus nog geen ouderdomskwaaltje.
Wij hebben Spinder gebeld en wij moesten de spinder opsturen. Resultaat van hun onderzoek: Onze fietsendrager doet zo iets niet en we moesten zelfs geld betalen voor het onderzoek dat op fietsendrager heeft plaatsgevonden en voor een bedrag van zo'n 299 euro zou onze fietsendrager hersteld worden.
Nu ik dit schrijf ben ik nog steeds boos over het feit dat Spinder niet wil toegeven dat ze een product in huis heeft dat van de trekhaak kan vallen en geen verantwoording voor je product wilt nemen.
Als je dan vindt dat je product onfeilbaar is, dan moet je gewoon een nieuwe spinder aan je klant opsturen en niet een rekening van 299 euro voor het herstellen van de spinder die van de auto is gevallen. Terwijl een nieuwe spinder zo'n 350 euro kost.

G Huizinga 18-04-2012
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Wij hebben deze fietsendrager twee jaar terug gekocht.
Maar dat was niet het geval.

fietsheld 08-05-2011
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Vandaag drager gescheurd net achter de bevestiging aan de trekhaak en zakte met 3 fietsen naar beneden. Niet meer mee te rijden. Degelijkheid?

Arnold44 03-05-2011
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Vlak na aanschaf waren al enkele moeren uit het frame gerukt door het aandraaien van de bevestigings bouten. Hier was nog totaal geen kracht op gezet. Bellen met de fabriek leverde teleurstellende resultaten op. Fietsen staan instabiel en bevestigingsmiddelen voor de banden breken zomaar af. Ook de houders van de banden zijn van slap plastic en kunnen de banden niet vasthouden. Kortom: wil je een degelijke fietsen drager koop deze dan zeker NIET!!

maikron 18-06-2010
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

ik heb al vier jaar een spinder fietsdrager voor drie fietsen de fietsen staan er perfect op en stabiel ik heb zelf een citroen picasso en als de drager gekanteld is kan ik gewoon in de achterklep wel heb ik een andere schuifplaat er bij gekocht omdat de trekhaak van de picasso niet haaks zit ten opzichte van andere auto's na een simpel mailtje naaar spinder toe hadden ze deze schuifplaat binnen twee werkdagen al opgestuurd

FlyingDutchman_fr 08-05-2010
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Ook na veel internetten tot de keus gekomen om deze fietsdrager te kopen.
Echter zijn er nogal wat problemen bij deze fietsdrager naar voren gekomen.

*Koppelstukjes van de riembevestigingen breken regelmatig (Kunststof).
(als je geen reserve hebt, tja, daar sta je dan)

*Kunststof kap van de vleugelmoeren raken dol.
(niet meer los of vast te draaien).

*De wielbevestigingssteunen schuiven tijdens het rijden naar binnen.
(HET IS ONMOGELIJK DE VLEUGELMOEREN MET DE HAND AAN TE DRAAIEN EN DEUGDELIJK VAST TE ZETTEN).
De fietsen zitten hierdoor ONSTABIEL op de drager.
Oudere mensen zullen hier grote problemen mee hebben.

*Kokertjes waar de fiets op staat zijn te kort en te dun waardoor deze in uitgeschoven toestand kan "wrikken" waardoor de vleugelmoeren WEER loskomen.

*Kantelsysteem is vaak niet te gebruiken al je de auto ingeparkeerd hebt met een trottoir aan de achterkant.
Kan dan niet ver genoeg kantelen en steunt op de achterlichten van de drager.
(die kunnen hier niet tegen met het gewicht van 3 fietsen erop)

Ik heb zelf de vleugelmoeren
(van de wielsteunbevestigingen) vervangen door RVS zeskant bouten die je dan wat steviger met een ringsleutel aan kunt draaien.
Tevens de originele riempjes vervangen door andere deugdelijker riempjes.
Het is natuurlijk niet fraai als er een fiets afstuiterd.
(De HAWK heeft toch immers ook inbusbouten)
Al met al is dit de miskoop van het jaar 2010 en als al deze aanpassingen geen voldoening geven dan is de drager helaas rijp voor de schroot.

Alwin 30-07-2009
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Na lang wikken en wegen de Spinder Falcon gekocht. Uiteindelijk gaf het feit dat er 3 maal 25 kg op kon met het beperkte gewicht van de drager de doorslag. We zijn er erg tevreden over. Drager is makkelijk op de auto te zetten (zonder zo'n onhandig hulpstuk als bij de Twinny Load). Fietsen op en af halen is ook eenvoudig. Voor de eerste fiets moet je wel behoorlijk ver reiken, of dit even met z'n tweeën doen. Kinderfietsen (getest tot 20 inch fiets) kunnen er ook makkelijk op gezet worden. Al met al dus erg tevreden.

Jan41 12-08-2008
Geschreven voor: Spinder Falcon 3

Wij hebben sind enkele dagen deze Spinder Falcon RC-3-F drager en lazen later pas dat er met de RC-2-F wat negatieve ervaringen zijn.

N.a.v. deze ervaringen heb ik naar Spinder een e-mail gezonden en kreeg deze de volgende dag netjes retour met antwoorden op de gestelde vragen.

Spinder geeft het als volgt weer:
De maximale draagkracht van de fietsendrager is 25 kg per fietsplaats.

Zoals ik het systeem nu beoordeel kan ik mij niet voorstellen dat je de drager kunt verliezen.
Wanneer je eerst de drager op de kogel plaatst dan de vergrendelingsschuif goed zet, de drager loodrecht houden en vervolgens de bout aandraaien dan zit de schuif vast en is niet te verschuiven. Waarmee de drager dus goed geborgd is.
Het vastdraaien van de bout moet volgens de handleiding met een aandraaimoment van 5,5 kgmtr.
Zo'n moment met de bijgeleverde dopsleutel is natuurlijk discutabel. Spinder schrijft als reactie hierop:Het aandraaimoment is bepaald door de TÜV keuring maar blijft uiteraard in gevoelskwestie.

Zekerheidshalve heb ik er een hangslot doorgedaan maar ik denk dat het overdreven is. Spinder zelf schrijft:Het slot is optioneel verkrijgbaar, de drager is bij goed gebruik zonder slot of rvs bout absoluut 100% betrouwbaar. En dat geloof ik ook wel. De volgorde van handelen is denk ik wel belangrijk om problemen van verliezende dragers te voorkomen. Maar zoals ik het nu beoordeel lijkt me dit eerder een gebruikersprobleem en geen drager probleem. Maar goed we zullen zien wat de toekomst ons brengt op dit punt.

Voor wat betreft het kantelen van de drager met fietsen en het openen van de achterklep. Ik rijdt zelf een VW Passat Variant model 2008 en het kantelen en openen is geen probleem.